Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK
ubytovacieho zariadenia VILA ZGRAJA

Na zabezpečenie rýchleho a správneho postupu pri vybavovaní reklamácií poskytovaných služieb vo VILA ZGRAJA vydávam v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a Občianskeho zákonníka tento reklamačný poriadok:

Článok I
Právo na reklamáciu služieb

Ak spotrebiteľ zistí, že poskytnuté ubytovacie služby, resp. s nimi súvisiace služby majú vadu, má právo túto vadu reklamovať. Ak spotrebiteľ zistí, že ubytovacia služba, ktorá bola poskytnutá, má vadu, musí uplatniť svoje právo u osoby poverenej na vybavovanie reklamácii. Spotrebiteľ pri uplatňovaní reklamácie predloží doklad o poskytnutých službách, doklad o zaplatení služieb, ktorých vadu reklamuje.

Článok II
Zodpovednosť organizácie

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, ubytovacie zariadenie alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinná poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť.

Ubytovacie zariadenie je povinné pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, ubytovacie zariadenie je povinné potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Článok III
Odstrániteľné vady poskytnutej služby

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Ubytovacie zariadenie je povinné vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Článok IV
Neodstrániteľné vady poskytnutej služby

Ak nie je možné vady technického charakteru odstrániť, a ak ubytovacie zariadenie nemôže poskytnúť spotrebiteľovi iné náhradné ubytovanie a ubytovanie bude poskytované po dohode napriek takejto vade, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny, zrušenie zmluvy pred prenocovaním a na vrátenie peňazí, ak už bolo zaplatené.

Článok V
Lehoty na uplatnenie reklamácie

Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu.

Schválila: Mgr. Ľubomíra Zgrajová, majiteľka ubytovacieho zariadenia
Platí od: 1.1.2020